Tolong buat para suami bacalah info ini>>>Adab-Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda!


Saat isteri memiliki kandungan, suami sebaiknya betul-betul bertanggungjawab pada isteri kerana perasaan isteri sangatlah sensitif ketika ini. Ada suami saat isteri memiliki kandungan melibatkan emosi. 

Isteri sangatlah membutuhkan perhatian daripada suami yang disayanginya. Terdapat banyak perkara yang butuh suami kerjakan pada isteri yang tengah memiliki kandungan : 

1. Suami sebaiknya tunjukkan rasa kasih sayang pada isteri, sebagai rekan hidup yang paling dekat. 
2. Sebaiknya berlaku jujur serta setia pada isteri dan jauhi daripada berlaku kejam pada isteri. 
3. Kerjakan dulu bila ada perselisihan faham yang berlaku dengan isteri sebelumnya tidur. 
4. Janganlah gampang keluarkan pengucapan talak pada isteri. 
5. Saat isteri nyaris bersalin, suami digalakkan membaca doa tersebut, “La ila ha illa anta subha naka inni kun tum minadzolimin” 

Tujuannya : “Tiada Tuhan yang disembah tetapi Engkau Maha Suci. Engkau Ya Allah, sebenarnya saya termasuk juga di kelompok orang yang zalim” 

6. Suami hedaklah sering solat sunat atau solat hajat serta mendoakan supaya isteri serta anak dalam kandungan selamat. Memiliki kandungan bakal berikan tekanan pada wanita dari sisi fisik, ia mesti menyimpan kandungannya, badan tubuhnya bekerja lebih kuat. Jantungnya memompa da*rah 40% lebih dari pada kondisi umum. Buah pinggangnya mesti mengatur pembuangan kotoran bayinya. 

Wanita memiliki kandungan juga alami pergantian emosi, jadi pekerjaan beberapa suamilah untuk melindungi hati beberapa isteri.

Subscribe to receive free email updates: